Comunicare în limba română. Clasa a II-a
Caiet de lucru. Exerciții de comunicare, de vocabular, de lectură, noțiuni teoretice
________________________________
________________________________
- Descriere
-
Avizat M.E.N. prin Ordinul nr. 3022 din 08.01.2018
Vizualizare pagini interior și descărcare
• VEZI PE TOT ECRANUL •
Acest auxiliar este un instrument complet şi necesar pentru elevul de clasa a II-a, conţinând suficiente exerciţii pentru fixarea şi aprofundarea cunoştinţelor la limba română. În plus, la fiecare lecţie sunt oferite noţiuni de teorie, explicate pe înţelesul copiilor, şi modele de rezolvare a exerciţiilor.
Totul este construit gradual, de la simplu la complex, cu grade de dificultate diferite, astfel că orice elev are ce lucra: atât cel care face aprofundare, cât şi cel care vrea performanţă, care doreşte dezvoltarea creativităţii sau se pregăteşte pentru concursurile şcolare.
Auxiliarul abordează toate conţinuturile din noua programă pentru clasa a II-a, incluzând şi noţiuni teoretice şi exerciţii aplicative legate de textul nonliterar/informativ, biletul, afişul, cartea şi revista clasei.
De asemenea, au fost explicate o mulţime de noi ortograme (unele dintre ele sunt opţionale, învăţătorul având de unde alege).
Sperăm ca prezentul auxiliar, prin abordarea completă a temelor din noua programă, să fie util elevilor şi cadrelor didactice, indiferent de manualul pe care lucrează la clasă.CUPRINS
I. Comunicarea. Înțelegerea textului
1. Comunicarea
Comunicarea orală
Comunicarea scrisă
2. Propoziția
3. Textul
Textul narativ
Textul în versuri
Textul nonliterar (informativ)II. Semnele de punctuație
1. Semnul întrebării (?)
2. Semnul exclamării (!)
3. Două puncte (:)
4. Virgula (,)
5. Linia de dialog (—)III. Vocabularul
1. Cuvântul
2. Cuvinte cu sens asemănător
3. Cuvinte cu sens opus
4. Cuvinte care au aceeași formă și înțeles diferitIV. Noțiuni de fonetică
1. Sunetul și litera
2. Vocale și consoane
3. SilabaV. Scrierea corectă a cuvintelor
1. Scrierea corectă a cuvintelor „într-o”∕„într-un”
2. Scrierea corectă a cuvintelor „dintr-o”∕„dintr-un”
3. Scrierea corectă a cuvintelor „s-a”∕„sa”
4. Scrierea corectă a cuvintelor „s-au”∕„sau”
5. Scrierea corectă a lui „m” înainte de „b” și „p”
6. Scrierea corectă cu „â” și „î”
7. Scrierea corectă a cuvintelor care conțin litera „x”VI. Grupurile de litere
1. Grupurile de litere „ce”, „ci”
2. Grupurile de litere „ge”, „gi”
3. Grupurile de litere „che”, „chi”
4. Grupurile de litere „ghe”, „ghi”VII. Grupurile de sunete
1. Grupurile de vocale „oa”, „ua”, „uă”
2. Grupul de vocale „ie”
3. Grupurile de vocale „ea”, „ia”VIII. Scrierea funcțională
1. Biletul
2. Felicitarea
3. AfișulIX. Scrierea imaginativă
1. Compunerea
Scrierea imaginativă după imagini
Scrierea imaginativă după un șir de imagini
Scrierea imaginativă după benzi desenate
Scrierea imaginativă pe baza unui șir de întrebări
Compuneri libere
2. Cartea / Revista clasei
Cartea
Revista claseiX. Ne pregătim pentru Evaluarea Națională
1. Testul 1 – citit
2. Testul 2 – scris - Comentarii