Ai nevoie de ajutor?
0372 560 595
Nu am putut încărca disponibilitatea pentru ridicare
Avizat M.E.N. prin Ordinul nr. 3022 din 08.01.2018
Auxiliarul abordează toate conținuturile din noua programă pentru clasa a III-a, incluzând și noțiuni teoretice și exerciții aplicative legate de textul nonliterar, fluturașul informativ, invitația, mail-ul, afișul, cartea și revista clasei.
De asemenea, sunt prezentate și modele de organizatori grafici, care îl ajută pe copil să extragă mai ușor informațiile din textul citit și să le organizeze eficient: diagrama Venn, ciorchinele, metoda SINELG etc.
Conform noilor tendințe în învățământ, care pun un mare accent pe înțelegerea textului, am oferit spre analiză câteva lecturi, folosind diverse metode moderne interactive: metoda cubului, jurnalul cu dublă intrare, teoria inteligențelor multiple.
Sperăm ca acest auxiliar, prin abordarea completă a temelor din noua programă, să fie util elevilor și cadrelor didactice, indiferent de manualul pe care lucrează la clasă.
CUPRINS
I. Ortografie și punctuație
1. Propoziția și textul
2. Semnele de punctuație
II. Fonetică și vocabular
1. Sunetul și litera. Vocale și consoane
2. Silaba
3. Cuvântul
4. Cuvinte cu sens asemănător
5. Cuvinte cu sens opus
6. Cuvinte cu mai multe înțelesuri
III. Scrierea corectă a cuvintelor
1. Scrierea lui „m” înainte de „b” și „p”
2. Scrierea cu „ă” și „î”
3. Scrierea corectă a cuvintelor care conțin grupurile de sunete (litere) ea, ia, oa, ie, ua, uă
4. Scrierea corectă a cuvintelor care conțin vocale / consoane duble ii, ee, oo, uu / cc, nn
5. Scrierea corectă a ortogramelor
Ortogramele sa / s-a
Ortogramele sau / s-au
Ortogramele într-o / într-un; dintr-o / dintr-un
Ortogramele ia / i-a
Ortogramele iau / i-au
Ortogramele la / l-a
Ortogramele nea / ne-a
Ortogramele neam / ne-am
Ortogramele va / v-a
Ortogramele întruna / într-una
Ortogramele printr-o / printr-un
Ortogramele n-am / n-ai / n-au / n-are
Ortogramele săi / să-i
Ortogramele mai / m-ai
Ortogramele nu-l / nu-i
6. Scrierea corectă a cuvintelor numai / nu mai
7. Scrierea corectă a cuvintelor odată / o dată
8. Scrierea corectă a cuvintelor niciun / nici un; nicio / nici o
9. Scrierea corectă a cuvintelor fii / nu fi
IV. Comunicare. Înțelegerea textului
1. Comunicarea
2. Cererea și oferirea de informații. Cererea familiară și cererea politicoasă
3. Textul
A. Textul narativ
B. Textul descriptiv
C. Textul în versuri
D. Textul nonliterar / informativ
V. Scrierea funcțională și imaginativă
1. Scrierea funcțională
A. Cartea poștală
B. Felicitarea
C. Fluturașul informativ
D. Invitația
E. Afișul
F. Cartea. Revista clasei
G. E-Mailul
2. Scrierea imaginativă
A. Părțile unei compuneri
B. Compunerea după o ilustrație sau un șir de ilustrații
C. Compunerea după un șir de întrebări
D. Compunerea folosind cuvinte de sprijin
E. Compunerea cu început dat / cu sfârșit dat
F. Compunerea după un plan de idei
G. Compunerea liberă
H. Povestirea scrisă după benzi desenate
VI. Părțile de vorbire
1. Cuvântul – parte de vorbire
2. Substantivul
Felul substantivelor
Numărul substantivelor
Genul substantivelor
Scrierea și pronunțarea corectă a unor substantive
3. Adjectivul
4. Legătura adjectivului cu substantivul
Poziția adjectivului față de substantiv. Scrierea unor adjective
5. Pronumele personal
Pronumele personal de politețe
6. Verbul
Numărul verbului
Obține cele mai recente actualizări despre produse noi și oferte viitoare.
Îți mulțumim pentru abonare!
Adresa de email nu a putut fi înregistrată.